Drets socials en pandèmia

Drets

L’any 2018 un grup d’entitats es van trobar per veure què podien fer davant dels problemes d’empadronament existents a la ciutat. Són organitzacions que treballen en àmbits diversos relacionats amb serveis socials, algunes són fundacions, altres associacions… Tenen en comú, d’entrada, que la seva tasca gira a l’entorn de persones vulnerables, d’un o altre àmbit. Foto: MiguelAlan, Wikimedia

De bon començament, van prendre un parell de decisions: d’una banda, constituir-se com a coordinadora amb el nom de Taula pels Drets de Ciutadania de Santa Coloma i, de l’altra, fer un manifest on s’explica qui són i per què han decidit unir forces.

Sabent que la llei marca l’obligació d’empadronar tota la ciutadania, es van començar a reunir amb responsables municipals per tal d’establir vies de col·laboració per tirar endavant un canvi ens els protocols de l’Ajuntament a l’hora d’empadronar. Hi presentaren propostes, canvis en la metodologia, millores necessàries…

Continuant amb la seva tasca, la coordinadora va organitzar una taula rodona el març de 2019. Hi van assistir, entre d’altres, un bon nombre de defensors i defensores de la ciutadania de diferents poblacions, a més d’organitzacions de defensa dels drets fonamentals, tant de la ciutat com d’altres ciutats veïnes.

I va arribar la pandèmia

I es va obrir la caixa dels trons de la vulnerabilitat, de les necessitats peremptòries… Les entitats de la ciutat es van posar les piles, i tothom que va poder hi va posar el seu gra de sorra, atenent infants, acompanyant gent gran, repartint aliments… Unes quantes amb el problema de tenir la seu tancada, les que s’allotgen a centre cívics municipals, que porten tancats més d’un any i ningú sap quan s’obriran. Tot i això, les entitats s’organitzen i tiren endavant amb la seva tasca.

Entre totes aquests col·lectius, hi ha també la gent de la Taula de Drets, que van fer una estirada i van elaborar una diagnosi de tots aquells drets socials que, sense partir d’una situació ideal, havien ensopegat amb la pandèmia. Plovia sobre mullat.

El 21 d’abril, a les 18 h, es presenta la diagnosi de la Taula de Drets en una jornada virtual

Aquesta diagnosi abraça tots els àmbits que es treballen des de la Taula. I la volen presentar, la volen explicar. Per això, juntament amb la Defensora de la Ciutadania, organitzen la jornada d’aquest 21 d’abril. Malauradament, una jornada virtual, però segur que interessant (cal inscriure-s’hi a defensora@gramenet.cat). És important saber què està passant al nostre entorn, com ho estan passant les nostres veïnes i quina resposta s’està donant des de les administracions.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *