Sense atenció dels Serveis Socials

Ciutat Drets

Raval de Santa Coloma, frontera amb Badalona: una mort per descàrrega elèctrica a la dutxa, un immoble clausurat, una família que queda al carrer, dos Serveis Socials que es desentenen. Una família hondurenya, compatriota dels afectats, acull els 7 membres de la família a casa d’ells a l’espera de què l’administració reaccioni. Foto: Lluís Vila

El passat divendres 29 es va denunciar a l’oficina de la Defensora de la ciutadania una situació molt greu que va passar al barri del Raval de Santa Coloma la setmana anterior.

Una persona morta i una família sense allotjament

El divendres 22 de gener va haver-hi una descàrrega elèctrica al c. Joan Ubach 36, amb el resultat d’un home mort mentre es dutxava i una dona ferida que va requerir hospitalització de 4 dies. Ambdós eren membres de la mateixa família, formada per 6 membres més, entre ells un infant de 7 anys.

Trucats Serveis Socials de Badalona -municipi on havien passat una temporada després de viure a Santa Coloma prèviament- informen que l’expedient havia estat traslladat a Gramenet. A Serveis socials de la nostra ciutat els diuen que no tenen referent social perquè consten empadronats a Barcelona (sense domicili fix) i que, per tant, és allà on s’hi han d’adreçar.

La solidaritat d’una altra família

Mentre els Serveis socials d’ambdues ciutats juguen a la pilota amb aquest tema tan greu, la família està allotjada amb una família compatriota hondurenya que els ha acollit. Ni tan sols han pogut tornar a buscar pertinences o menjar a l’immoble afectat perquè va ser precintat. A la dona que va ser hospitalitzada li han quedat seqüeles físiques, el nen pateix estrès posttraumàtic i no rep cap atenció ni suport psicològic, igual que la vídua de l’home difunt.

Una setmana va trigar la comitiva tècnica en passar a fer una inspecció per a avaluar els riscos elèctrics, sense que cap responsable de serveis socials municipals hagi designat algun professional perquè s’hi personés.

Comitiva tècnica. Foto: Lluís Vila

Consultada l’AV del Raval, sobre la qüestió, ens indiquen que ningú els havia informat fins ara i que es posaven a treballar d’immediat per veure com podien ajudar.

És imperiós que la Tinenta d’alcaldessa de Drets social i la Directora de l’àrea comencin a donar solucions a aquesta situació dramàtica que ho té tot: un mort, una família al carrer, un menor desprotegit, una altra família que ha de fer-se’n càrrec de quelcom que pertocaria a l’administració, un problema de padró… I tot això en mig d’una pandèmia.

Continua el drama de l’empadronament

La derivada del problema de l’empadronament no és en absolut menor. Posar traves a la tramitació del padró, com fan molts municipis, entre ells els nostre, priva de drets i, com en aquest desgraciat cas, posa en perill vides humanes.


Per a més informació:
Comunicat institucional de la Defensora de la ciutadania sobre l’empadronament: https://www.dropbox.com/s/xgb4b7winf9ioem/Empadronament%20COMUNICAT%20desembre%202020.pdf?dl=0

https://www.elperiodico.com/es/santa-coloma/20201218/sindica-santa-coloma-vuelve-denunciar-11408961

Padró son drets: https://www.youtube.com/watch?v=3sVxlIVLaPY&feature=youtu.be

Dades de contacte de l’AV Raval: President, Salva Jaraba, tlf: 639 91 02 30

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *